Mitt smink sortiment !! =D

Jag fick en förfrågan över vad jag använder för smink om dagarna. Och då tänkte jag visa er vad jag använder.. =)

En skoldag / dag↓
* Foundation / Puder
* Mascara

Jag använder två olika foundations (dock inte samtidigt)
Det ena kommer från I.d Makeup och är den bästa enligt mig. Den heter i.d. Bare Escentuals Och finns i tre olika nyanser. Den är i mer puder - format men står under rubriken foundation. Den är verkligen nåt man kan rekomendera plus att den inehåller bara naturliga ämnen. De djurtestar inte heller så det är en fördel.
Kostnad : 270 - 300 kronor



Sedan använder jag en foundation från LOREAL. Den heter Infallible och är väldigt täckningsbar. Men med bästa resultat bör man ha puder över annars kan det förekomma mörka linjer som irreterar.
Kostnad : 130- 150 kronor



Två olika puder använder jag (dock inte samtidigt)
Jag har ett solpuder som kommer från Yves Rocher. Det är en hälsobutik som har allt möjligt. Detta solpuder kan också användas som rough om man nu vill det. Tycker det är jätte bra och ger fina linjer. finns i en nyans.
Kostnad : 150 kronor


Sedan använder jag ett vanligt puder från Isadora.
Finns i många nyanser och jag tycker det är jätte bra !! =D
Kostnad : 150 kronor




Två olika mascarer (dock inte på samma gång)
Ena mascaran kommer från dior. Den är jätte bra, finns ingen bättre men mascaran  ligger i det mer dyra sortimentet. Men det spelar ingen större roll för mig.
Kostnad : 210 - 240 kronor


Och så har jag en vanlig maybelline macara som är superbra. Har ganska långa ögonfransar så det spelar ingen roll för min del vad jag använder. Men om jag ska råda er för en mascara ska ni välja DIOR. SUPERBRA=)
Men maybelline mascaran heter iallafall volum express .
Kostnad : 150 kronor


Kvälls - makeup ↓
*
foundation
* puder
* eyelinder/kajal (bara ibland)
* rouge (bara ibland)
* macara
* Ögonskugga

Har redan skrivit om mina mascaror, foundations och pudeer så nu ska jag skriva lite mer om vad jag har för ögonskuggor, eyliner/kajal och rouge..

Mina ögonskuggor
Jag använder Make up stores ögonskuggor. Har två st av dem. Underbart bra, sitter hela kvällen och man känner hur man glänser upp när man år föri allt folk =D
Har en guldig
har en brons
har en silvrig.
Kostnad : 120 - 140 kronor


Sen har jag mycket bas ögonskuggor från H&M. Tycker de är jätte bra..
Kostnad runt 20-70 kronor

rouge ska det vara ..
Klart man ska ha rouge. Framhäva kindbenen är det bästa man kan göra. det blir så snyggt. Men det gäller och lägga bra också.. Nu till hösten ska det var mer rund format om kinderna och kindbenen inte som vanliga streck om ni fattar.
Men iallafall har jag Maybelline rouge som jag tycker fungerar helt okej faktiskt. räcker jätte länge och håller jätte bra. Finns i många nyanser. Har dok inte i den färgen →
Kostnad : 89 kronor
 

Sedan har jag faktiskt h&M egna rouge. Tycker den är super. Nästan bättre än maybellines .. Tycker den håller längre i färgen. Den andre tonar mer ut..
Kostnad : 50 kronor




Och sen har jag eyeliner och kajal från H&M. Sitter kanonbra hela kvällen. Har inte prövat nåt annat märke såå.. =)
Kostnad : 50- 100 kronor

Om du har nån fråga om någonting så är det bara och ställa den frågan. Kan ganska mycket om djurtester och tips på olika smink som passar den huden osv =)


Kommentarer
Postat av: rebecca

man kanske borde investera i en dior mascara! :)

2007-08-12 @ 21:39:57
URL: http://rebeccs.blogg.se
Postat av: fie

jag har faktiskt HAFT dior mascaran också. sedan så varierade jag med några andra, men ska byta tillbaks till den, den är ju verkligen bra ;D

2007-08-12 @ 21:41:33
URL: http://www.wernerson.blogg.se
Postat av: cissi

tack för att du ville dela med dig av dina smink grejjer :D <3

2007-08-12 @ 22:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Affiliator.com Alltomlinser.se Erbjudanden24.se
Trackback
RSS 2.0