skriva av sig är alltid skönt.

Jag har lärt mig att leva livet. Livet lever inte kvar så länge man tror, så man bör ta vara på livet innan det är för sent. Innan ville jag inte vara mig själv. Ville inte inse att det var på mig själv jag såg i spegeln. Jag ville inte synas i områden där allt folk visade sig dagarna långa. Men jag började inse styrkan till förändring. Jag insåg att jag blev tvungen att ta vara på livet, göra någonting åt min ställning. Jag gick igenom smärtan, besvikelsen och hotet genom styrkan för att överleva. Ibland måste man göra något omöjligt, som man själv såg i ögonen. Det omöjliga som fungerar, trots viljan. Men det omöjliga som bevisade sig vara det bästa i livet har lett mig vägarna till det bättre, till ett lyckligare jag. Det är inte många som vet hur jag har haft det. Men jag blev tvungen att berätta för vänner hur det egentligen stod till. För jag visste att det var de rätta. Jag skulle bli starkare, vännerna skulle få mer förtroende för mig och en omtanke som bevarar en gnista olik än innan, till det bättre vill jag mena. Jag litade på min styrka och jag fann mig själv. Genom tid och besvär kan jag lova, men det lönar sig. När jag tänker tillbaka till det förflutna, blir jag ledsen. Men jag blir inte den personen som innan. Bara nöter på saken utan framgång. Det jag vill komma fram till är att man ska tro på dagdrömmarna och tankarna genom all styrka man har. Man ska tro att det funkar. För om man tror och påverkar till att man prövar så bygger självkänslan och själförtroendet upp sig, genom att du tar tag i besväret. Jag vet hur det känns. Men jag lärde mig. Tack vare att mina vänner hjälpte mig när jag hade det som värst. Det var styrkan jag behövde och i slutänden gjorde, att jag tog mig an och berättade för vänner, mamma och polis. Vill bara tacka för att hoppet finns, trots alla motgångar !


/T


Kommentarer
Postat av: SOFIE

underbara lilla du (:

2007-08-02 @ 21:36:48
Postat av: Therese

Svar på kommentar: Haha, det känns bra o höra. ;P :D

2007-08-02 @ 22:44:53
URL: http://hinderlover.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Affiliator.com Alltomlinser.se Erbjudanden24.se
Trackback
RSS 2.0