Fet stank i en mikro.

I går kväll kunde jag verkligen inte somna in i min säng. Tänkte på det jag skrev till Adnan och hur reaktionen skulle vara i dag. Tänkte också på allting som kommer kretsa runt mig. Nationella prov och de övriga proven och läxförhören man har varje vecka. Bara se när man blundar hur skolan kommer bli denna termin. Jag kommer bara kunna sitta hemma och plugga, vilket liv.
Tog någon timme vid midnatt i karet. såg de fina färgerna som brusade ifrån luktbomben i badet. Lukten av lavendel som sippra genom näsan och vidare. Härligt och sömnigt. Passade ritkigt bra med att kolla igenom musikprovet. Och det sköna lugnet och bara kunna höra dropparna strimla ned från taket. Underbart!
När jag väl smörjt in mig med min jordgubbskräm och lagt sig till sängs blev jag pigg igen. Kunde inte somna in, allt struul bara fanns där, i mitt huvud. Jävla skit gubbe som har förstört, och den andra konstiga personen som går mig på nerverna, han beter sig som en bög, man börjar undra. Och den stora kartongpåsen som jag skulle kolla igenom, som aldrig blev av. Kasst.

Satte klockan tjugo minuter innan sju i morse. Stänger av den och upprepar det några gånger. Stiger upp väldigt kry och mån om dagen. Sminkar mig som vanligt först och tar någon macka innan jag vanligtvis drar iväg. Patricia skulel komma Tio minuter i åtta, men som vanligt blir det några minuter efter den sagda tiden. Hon ringer fem i åtta och frågar sig lite små dumt om hon kunde komma nu, det hon hade i huvudet var om jag fortfarande var hemme. Troget =).
I alla fall går vi runt hela det gröna området för min skull, eller rättare sagt mina skors skull.
Dagen börjar underligt med att komma en timma tidigare än vad som hade beräknats. Och man fick då sitta i cafeterian. Sedan var det full gång med arbetet.  no hit och matte dit. Ja ni förstår.
Slutade vid tre i dag, kom hem och tänkte vara förnuftig med en ny strategi att få i min hund lite mat i magen. Hällde några skoppor mat i en djup tallrik och fyllde på med varmvatten och direkt in i mikron. Tänkte inte så mycket på vilken tid jag ställde in. Gick in i badrummet och fixa mig lite och öppnar sedan dörren ut till korridoren i hallen och känner lukten. Hade självklart glömt bort hundmaten som stod inne i mikron helt geggig. Så småningom kände man lukten i hela huset. Trevligt.

Nu är jag väldigt trött efter träningen. Vi började med styrka och fortsatte träningen med matta och trampett. Mattan gick väl inte jätte bra idag men där emot trampetten. Äntligen försvann min spärr för skruv. körde hel skruv, emn den blev väldigt seg. Det som var roligt i det hela var när Åsa kommenterade "nu visar du allt du går för när killen ser på". Lite små fniss här och där ^^,

Nu hade jag tänkt plugga lite matte och svara på frågor till hinduism och buddism. Hade bra allesammen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Affiliator.com Alltomlinser.se Erbjudanden24.se
Trackback
RSS 2.0