Therése

Therése

Hejsan..

Nu får man se hur det går med denna sida. Det är alltid lite spännande att skriva det första inlägget. Hur blir intrycket lixom. Nae men i alla fall.
Jag brukar mest skriva om mitt liv och hur jag ser på det. Jag skrev mycket om det förflutna men har insett att jag inte kommer så långt med det. Fortsättningen förbättrar inte den nuvarande situationen. Ett tragiskt liv som skuggar sig över det nuvarande. Nej.
Jag skrev mycket på Lunarstorm i dess blogg innan, men tänkte att det var bättre att skapa denna sida. Ni kan gå in där och läsa, heter Cutii.

Livet, det mörknar och tystnaden blir förgäves. Gläntan som väntar på mig förblir mindre. Tillbringa dagen i ljuset inte i stillheten, använd allt du får!

Jag tänker hela tiden på det du berättade i fredags då vi hade trupp läger. Erika gjorde det med spänning, sedan var det sanning det handlade om. - Det var en kväll då min kompis satt själv inne i vardagsrummet och såg på tv. Ensam hemma. Väggarna framför henne och väggen bakom henne var utav fönster Helt plötsligt ser hon en mann i fönstret framför henne, men det speglade sig och hon såg att det var fönstret bakom henne denna mann stod vid. Snabbt rycker hon tag i telefonen som låg strax intill henne och ringer polisen. När polisen var där såg de ingenting som antydde på att det varit nån utomhus. Men bakom soffan såg de två blöta fotspår.
Gud vad alla rös till när vi satt på tjockmadrassen i gymnastiksalen. vi satt alla tysta och vi hade nog en gnista av räddhet innombords. Men den rädslan försvann nog lika fort när vi började dansa som galningar. Disco dance och alla hoppade runt. Vi bara släppte loss då klockan blev midnatt. det varade ungefär i en timma, alla skrattade och skrek av glädje. Åsa våran andra tränare lärde oss en uppvärmningsdans, den dansen som var så ansträngande men alla fortsatte att dansa på klockan 1-2 på natten. På morgonen vaknar Ollie av att Elin hade väckt henne. trött som alla vi var väckte Ollie mig. Men det var tydligen bara jag och Ollie som inte hade blivit tillsagda att gå upp och äta frukost. Deras förklaring var att en av gymnasterna hade gått och visslat lite runt oss som skulle antyda till att vi skulle gå upp. Eller denna förklaring att vi tände ju också lyset. JA-JA ok. Ollie står på sig, tar sitt lugna ja och går sansat upp och äter sin frukost. Jag dessvärre skippar frukosten och sätter igång med uppvärmning. Jag kände verkligen hur magen kurrade och hur ögona inte han med i volterna. Vatten, vatten och ännu mer vatten - ont i magen.

Hur trött man än var tjatade Patti på mig senare på dagen att jag skulle hänga med till Toll för att umgås med honom. Patti hade tydligen sagt innan att vi skulle vara med honom, men de orden fanns inte i mitt huvud. Eller rättare sagt, inget fanns i mitt huvud, bara msn och själva internet fanns där. Jag bestämde sedan att jag skulle dra till patti för att göra oss i ordning. Det slutade med att patti fick komma till mig då jag redan var i orning, Ja, som sagt innan jag hade ingenting i huvudet. Vi skulle vara hos Toll vid 18 den kvällen men vi kom dit 19.30, lyckat. Sedan var det fest. vi hade det trevligt, eller rättare sagt jag som var väldigt social och hälsade på allt folk, flera gånger också.. Hmm
Den natten sov jag ingenting, spyan var försummad över hela rummet och syret fanns det inte mycket utav. Morgonen därpå vaknar jag riktigt tidigt, kylskåpet visste jag var det befann sig, och resterande förråd till alla goda frukter.  några timmar sedan, var det kylskåpet som gällde igen. och ännu några timmar senare var det mat. Riktig mat - gott.

Denna söndag sov jag sammanlagt 17 timmar, riktigt skönt. Och nu sitter jag här, väldigt lat. Väntar på att Patricia ska komma, eller rättare sagt ringa, emn det får nog jag göra.
Vi kommer säkert hitta på något skojsigt. Hade bra allesammen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Affiliator.com Alltomlinser.se Erbjudanden24.se
Trackback
RSS 2.0