Valet och skolan*

Kollade på nyheterna nyss, bara att se hur hela växhuseffekten försämras gör mig på dåligt humör. Sedan är det tankarna runt nationella proven. Jag kan inte sluta tänka på proven. Eller när jag väl gjort det blir jag påmind igen. Jag tror jag börjar bli skoltrött, tyvärr. Jag planerade för hela veckan i går kväll. Och jag har redan brutit det. Den första punkten är bruten, katastrof, jag som hade noterat in en bra läxläsning när jag skulle sitta barnvakt efter skolan idag. Jag spenderade tiden framför datorn. Bra gjort!
Och det här med den preliminära ansökningen, jag var verkligen helt säker innan jag satte mig vid datan för att utföra alla val och inriktningar. Patricia gjorde inte stunden bättre heller när hon slog en pling och läste upp en tidningsartikel ur dagens nyheter, där var det en tjej som inte kommit in på veterinärhögskolan i uppsala med hennes tre försök varje år och hade därför flyttat till Bagdad för att utföra sin utbildning. och så stod det en massa om hennes liv i Bagdad och hur bra utbildningen var osv. Man är verkligen tvungen att ha 20.0 i poäng när man går ut gymnasiet och det är mvg i alla ämnen. Sedan när man kämpat för att få alla mvg så är det en chans på 6% att man kommer in. Det känns inte så bra det här helt enkelt. Kämpa på Tessan, håll kvar betygen och höj resten, Bra ordspråk.

Patricia skulle komma förbi på morgonen men när jag ringer henne tio minuter efter den sagda tiden är hon fortfarande hemma. Blev lite tjurig så jag sa åt henne på skarpen. Vandrde till skolan med småsykonen idag och höll dem sällskap istället. Stackars liten som halkade på geggan och satte sig ned på rumpan. Och den andre som går i snigelfart. Och jag som alltid kommer i tid men hade redan missat tio minuter när jag stod utanför gymnastiksalen. Äntligen någonting roligt på idrottstimmen, basket. jag var visst lite för mycket på denna gång. Trampade sönder Ninas lilltå, smällde till Helena rakt i ansiktet och knuffade o stökade bort de andra under spelets gång. Men där kom det iaf, min poäng, och vårt lag van! Yes ^^.
Den trögaste lektionen i dag var väl nog NO lektionen, då vi skulle komma på någonting man skulle förbättra och göra en bra design utav. Där satt jag som ett fån hela lektionen och fick inget gjort. Kom verkligen inte på vad jag skulle designa. fick massor utav hjälp men ingenting gick an.
Över till fritiden, slutade skolan vid halv tre. Förslappat lade jag mig ned i soffan, tröck på knappen till tv och tog djupa andetag. Frid, typ i alla fall ända tills min lillasyrra kom och fråga om jag ville läsa en bok för henne. Och det var en självklarhet att jag hjälpte henne. Eller inte, hon fick däremot läsa för mig..
Drog sedan till Showgruppen som jag gick med i idag. Kunde inte vara med och träna intensivt för mitt knä har gjort ont hela dagen, men jag stod och gjorde små rörelser i princip.

Nu hade jag tänkt och plugga tjugo i 11 på kvällen, ännu en grej som blev misslyckad.
Ni får ha det bra allesammen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Affiliator.com Alltomlinser.se Erbjudanden24.se
Trackback
RSS 2.0