Fakta om mina råttor <3

Nu har jag gjort i orning allt i råttburarna och gjort det fint för dem ^
Och så har jag kelat och tagit massa gulliga bilder på de älskade råttorna =D

image1012


Detta är min råtta TILIA som bara är 7 veckor.
Hon är väldigt blyg av sig och lite smårädd.
För två veckor sedan då jag fick ta hem henne hade hon inget hår på huvudet och så hade hon kala fläckar på kroppen. Detta är helt borta nu och hon mår ritkigt bra.
Hon är en REX och det menas att hon kommer bli lite större och få kraftigare ansikte. Också krullig päls och morrhår ^

image1017


Detta är också min 7 veckors gamla råtta som heter SANITA.
Hon är livfull och glad och riktigt snabb denna lilla tös.
Därför blev det inga ba kort för att alla blev typ suddiga men men, ni ser ju på ett ungefär.
Sanita är en DUMBO som det heter. Hon har öronen på sidorna och mindre huvud än REXen.
Hon är riktigt rolig och social.

image1024
(Detta blev den klarnaste bilde, dock ser hon sjukt ful ut xD )


Det här är min äldsta och bästa råtta.
Hon heter RITA och är 8 månader gammal.
Hon var från början helt grå men övergick till denna vita färg och jag älskar det.
Det finns inte heller så många vita råttor med svarta ögon men det är kul.
Hon är den mest sociala. Om man ropar på hennes namn så kommer hon.
Om jag gör läxor kan hon sitta / sova på min axel under 2 timmars period.
Jag brukar också somna med henne och när jag vaknar ligger hon vid axeln och min hund vid fötterma
UNDERBART

Det var lite kort om mina råttor här hemma hos mamma.
Nu ska jag fixa lite till med bloggen.
Sen läsa lite i veckorevyn och Frida :)
I morgon börjar jag 11.15, GÖTT
Sov gott PUSS


Kommentarer
Postat av: Karin

men ååå så sött:)

2007-09-23 @ 22:22:39
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: natta

är det ökenråttor? vi hade skitmånga sånna när jag var liten x)

2007-09-23 @ 22:34:41
Postat av: threes`

Natta; Nej det är inte ökenråtto det är Tamråttor vad jag vet ..

2007-09-23 @ 23:42:20
Postat av: Egoina

naaaw så söta

2007-09-24 @ 08:44:11
URL: http://egoina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Affiliator.com Alltomlinser.se Erbjudanden24.se
Trackback
RSS 2.0