Tillbaka till 1930 talet

Hellu bloggen ^^
JAg har varit ganska upptagen idag med en massa som händer. Jag har hjälpt mamma med mormor som ska flytta till ett ålderdomshem eller vad det heter. Hon är inte gammal nog att bo på ett sådant hem, men mormor har blivit så sjuk så det är bäst för henne. Hennes förstånd är nästan helt borta, det gör mig så ledsen och det är så svårt nu med att flytta henne till ett hem, hon lär ju inte fatta varför hon ska bo där. Jaa det är blandade känslor. Kul var det idag iaf med att köpa inredning till hennes hem. Vi åkte runt hela stan och letade efter ett mindre vardagsrumbord men vi hittade verkligen inget efter 2 timmar då vi hittade ett i den sista butiken som vi skulle kolla. Och det som var irriterande var att den butiken ligger 200 meter bort ifrån hemmet där mormor ska flytta in på xD. hahaa ja ja !
sen inredde vi med panellängder till gardiner och lite växter. Större möbler fick vi inte in i bilen så det ska vi fixa någon annan dag i veckan, det blir härligt ! :D



Vi åkte hem till mormors ena lägenhet i ektorp där vi samlade ihop lite grejer och rensade lite som skulle kastas. Därmed hittade jag lite väskor och smyken som jag lånade ^^
En kul grej var när vi fick syn på detta xD

* säng 14 kr
* 12 handdukar 28:-
Det var helt sjukt att se hur det var förr xD
plus att vi hittade några böcker, en som var tillägnad min mammas morfar , och en annan rolig bok som handlade om hur man ska unna sig bäst på ett bar sätt, jooo 1800 talet xD hehe sen hittade vi SJUUUUKT mycket frimärken från 1700 talet - 19010 talet. Också gamla mynt från början av 1900 talet. Sjuukt intressant.. Måste också säga de att min morfar hade flera böcker där han klistarade in tidningsklipp där han vann i tennis och fotboll " brinken kom med andra målet" jaa det var kul att se :D


hittade en bok där mammas morfar var med på några bilder, vi hittade också ett passkort där mormor ser ut som värsta modellen, SJUKT FIN !


Det känns som att amn går tillbaka till 1950 talet eller nåt. för dedt är sååå cooolt med gamla ting.. OCh jaa jag älskar mormors garderob och smycken..

Älskar väskorna, i morgon så ska ni få se ena svarta väskan som jag kammade åt mig, den är så sööt och ajg älskar den !
Oj vilket ovanligt inlägg det blev, men jag blev så bloggsugen när jag fick se en kommentar av pixxie eller vad hon hette, att min blogg är unik, Det värmde något otroligt mycket.. Tack gumman !!

Nu väntar min älskling på mig, han ligger coh sussar, men kan inte direkt sova när jag sitter och knappar här vid datan, men javisst är han snygg när han sover, hihi..  nu ska jag krypa mig under tecket, Sov gott så hörst vi i morgon..

Älskar er bloggläsare ! =)

Kommentarer
Postat av: therese

svar: jaaaaa :D:D skit kul :) men vi måste ses! vi skulle ringa han som har hand om det där som är en överraskning och sa att vi skulle ringa honom med ideer, namn och så :) det ska dra igång i höst isåfall :D om du fortfarande är på :D hör av diiiiig :) kram

2008-08-13 @ 13:05:41
URL: http://teessann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Affiliator.com Alltomlinser.se Erbjudanden24.se
Trackback
RSS 2.0