Så tacksam

Igår var en dag då allt gick i kras, det blev för mycket, för mycket av alla hemskheter. Det ända jag ville var att allt skulle reda ut sig, det var de ända.. Men inget blev som planerat utan det slutade med ett par ord från mig klockan ett i natt, "Dra åt helvete" , egentligen menar jag inte de orden, men jag var så besviken och rädd att det aldrig ska blir bra igen. Jag ville bara skada mig enormt, jag ville försvinna men där fanns elin. Utan dig skulle jag varit av blodpölar, jag skulle inte klara det utan dig, panik och ångest, att inte veta vart jag har mig själv, att inte veta vad jag vill. Utan din famn där skulle jag inte orkat. Jag skulle stanna kvar ytterligare timmar, dock vare natt, en hemsk natt med spöregn och fullt av blixtrar och åska, men jag skulle stannat ute, få låta allt regn bara trilla över mig, för det jag hade gjort igår kväll, ledde ändå inte till nåt. Jag var misslyckad.

vet ni en grej, jag är så jävla rädd att bli kvar ensam, det har jag alltid varit för mitt liv har inte varit det bästa utav det hela. Jag har kompisar, jag har folk vid min sida men ändå är jag så rädd. Vill inte tillbaka i det förra mörkret. Vill inte dit igen. Jag vill kämpa, jag vill så mycket med mitt liv, men när något sådant här händer känns det som jag trillar ner i den djupa gropen igen, och då är det bara att börja klättra sig uppåt, det som tog mig flera år sist.
Förens nu fattar jag själv hur fruktansvärt svårt kärlek är. Att beskriva hur man känner över en kille är bara av det positiva, men när man väl är där och tjaffsar och det leder till stor oense så är inte det där gulliga som finns hos sin pojkvän. Det är alltid något man är sur på, självklart. Men å andra sidan så finns det så mycket gott i det hela, varför annars skulle man ha kvar handen på sin partners hjärta ? Det är självklart, om man älskar en person så går det inte att slita sig ur det lika snabbt som den dagen då man blev tillsammans, det gick på sekunden.

Att inte ha någon riktig vän skulle den personen som har det svårt inte klara av att leva. Jag har haft turen vid min sida, jag har alltid haft någon vän där hos mig som jag kan skrika, skratta och bara tala för. En vän är något man verkligen ska ta vara på. En vän är faktiskt bättre än massa kompisar oavsett vad ni tycker och tänker. En vän är en pojkvän, en vän är en bästa vän. En vän är något man själv skulle kunan dö för. Jag skulle gjort de..

Igår visste jag , mitt hjärta visste att jag hade någon där som skulle göra vad som helst för att jag skulle må bra. Du satt med mig ute i regnet och höll om mig, du pratade med mig och lugnade mig. Du övertäckte mitt tomrum. mitt tomrum som jag har haft för placering av en riktig vän. Vet du Elin, jag älskar dig, du är helt otrolig, folk borde ha en sådan riktig vän som dig. Alla borde alltid få ha en sådan vän.
JAg är så tacksam. så tacksam !


Ett sms, 00:47, Ett rop på hjälp . 5 minuter, sedan kom jag till platsen . Svordommar, själmordstankar och sorg ekade ut i natten . Ett hjärta har krosats, men ingen kan hjälpa henne . Kanske lite närhet, och uppmärksamhet från en vän? Regnet piskade ner, och hon såg inte . Hon såg inte framför sig vad som hade hänt, hennes hjärta gjorde ont . Bara smärta fanns där . Tårar rann, och det var kallt . Man hörde åskans muller genom natten som blandade sig med all sorg . Det var som att vara med i en film, hon bara sprang och ville försvinna . Jag höll fast beslutet tag i henne och sa '' Vi gör det här tillsammans '' . Skrik och ennu fler tårar bara rann . Regnet fortsatte att piska ner . Mer sorg och fler rop på hjälp . Det var som att vara med i en film, fast den här gången var det verklighet .

Låt inte dewt här hända dig igen, jag finns här och står bakom dig när du faller .
Jag älskar dig Therese Olander <3 !


Kommentarer
Postat av: liene

Om du har en sån vän behöver du inte oroa dig för att bli helt ensam. jag hoppas att allt löser sig trots allt. Kämpa för det som du vill göra av ditt liv, ingen ska behöva ge upp. kram

2008-06-23 @ 16:09:12
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: ellenp

Kämpa på tjejen! Du är värd att leva. Hoppas allt löser sig tillslut :) Kram<3

2008-06-23 @ 16:33:38
URL: http://ellenpaulsson.blogg.se/
Postat av: Sadia

ha en härlig dag!

2008-06-23 @ 16:49:10
URL: http://sadia.blogg.se/
Postat av: natta

uch alltså tessan det låter hemskt, du måste ta itu med dina problem om du inte redan gjort det, det är inte normalt att tänka såhär och vara benägen o ta självmord när det går neråt och man får hinder i vägen. Det är FARLIGT för ditt liv!!! <3

2008-06-23 @ 17:03:41
URL: http://naatta.blogg.se/
Postat av: Norea

Tack :) Säger till när kan rösta på den om du vill?!:)

2008-06-23 @ 17:51:33
URL: http://nooreas.blogg.se/
Postat av: Ida

kämpa på, fast det säkert känns svårt nu så kommer det säkert att lösa sig :) <3

2008-06-23 @ 19:50:47
URL: http://idahbjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Affiliator.com Alltomlinser.se Erbjudanden24.se
Trackback
RSS 2.0