Jag älskar ju dig,,

070716 - 080326 <3

Det blev nästan åtta och en halv månad mellan mig och jimmie. Nåt som jag aldrig kommer glömma, det gör man inte med den första kärleken. Det är jobbigt det där när man älskar en person och gör slut i samma stund, det är nästan obegripligt att det gått till så just nu. Jag känner inte själv att det är slut mellan oss och att det är jag som är boven som just sagt de orden till han.
Det är verkligen ingen lättnad för mig, har inte kunnat sova någonting alls inatt och när jag tänker på att orden "det är slut " så faller tårarna lika mycket som nästan aldrig innan.
Det har varit helt sjuuukt mellan oss den sista tiden. Massor med tjaffs och massor med bråk, det har verkligen inte varit kul och vi båda har sårat varandra innerst rejält under de senaste två månaderna. Men jag säger den, ett riktigt förhållande utan bråk håller inte med längden och om det inte finns någon avundsjuka så är man inte riktigt kär. Det ska finnas avundsjuka för då är man den där personen som bryr sig om sin flickvän, sen är det ju en annan sak om man visar det eller inte. jag vill också klargöra för mig att i ett förhållande så är det båda som ska kämpa till hundra procent, det är båda som ska ta ansvar och ta initiativ och göra tillvaron bra annars funkar det inte, det var väl den största orsaken till varför det gick såhär mellan mig och jimmie, men jag vill verkligen inte klandra honom på allt heller men just nu så känns allt så tungt och jag tillslut orkade bara inte mer, orkade inte försöka mer, det kändes så himla hopplöst då för stunden.
Jag vill inte säga att jag ångrar att jag tog det här beslutet för jag vet att det inte håller i längden ändå. Men innerst inne är det jimmie jag vill ha men att det sista lilla som saknades måste finnas dä för att det ska fungera. fungera mellan oss.
jag är djupt sårad över det här, jag som trodde på annat som ej blev bevisat. jag är djupt tacksam för er kompisar som står mig närmast att ni funnits där och verkligen satt sig in i mitt problem och hjälpt mig med det här också. Det har inte varit lätt, det kommer aldrig bli.
Men jag vill heller inte hoppas så mkt, jag som har fört vidare orden de att om vi är gjorda för varandra så kommer vi med tiden hitta tillbaka till varandra. Om du verkligen älskar mig och bryr dig så mkt om mig som du sagt så kommer väl du tillbaka med tiden om månader och verkligen har tagit åt dig av allt jag förklarat.
Och verkligen vill sätta foten hårt och påbörja ett nytt förhållande där det är båda som tar ansvar, ringer varamndra och bara är hyggelit tacksam att man har den flickvän/pojkvän som man har.
- Att man tänker till lite extra innan man utför
- Att man visar och säger allting hur man tycker och känner
- Att man håller det man lovar
- Att man ska försöka med allt till hundra procent, hela tiden.
- Att man verkligen visar i allmänheten att det är vi som är tillsammans

Det är det jag lever upp till.
Är vi vänner nu då ?
Det är klart att vi kommer vara vänner efter det här men att det kommer just ta tid för att man har andra känslor än just vänkretsen. Det kommer också ta tid om det blir vi två igen. 'Allt kommer ta tid men att man gör det bästa av situationen. självklart är vi sams , det är nåt starkt man måste ha efter ett förhållande, för att kunna gå vidare eller att kunna påbörja nåt nytt.

Nu har jag fått skriva av mig och förmedla lite händelser.
Sårad som man är kommer du alltid ha ett så förbaskat stort utrymme hos mig.
Jag älskar ju dig


"Som du skrev så har det varit två tuffa sista månader och om du skulle ge dig in i ett förhållande nu på en gång direkt igen signalerar det att han äger dig och kan styra och ställa som han vill så jag tycker att det var det bästa du kunde göra, även om det låter fruktansvärt hårt.

Eftersom att beslutet kom från dig är det hos dig kommandot ligger och om han verkligen älskar dig och vill satsa till 100 % kommer han så småningom att inse vad som gått snett och varför och se till att ändra på det som satt käppar i hjulet och så kommer ni att hitta tillbaka till varandra.

Men om han inte älskar dig fullt ut så kommer han att lägga ner kampen snart och då står du fortfarande med båda fötterna på jorden, med styrkan att du vågade säga ifrån. En styrka som innebär att du kommer att ge dig respekt och få folk att uppskatta dig för den du är, utan att ta dig för givet

Det du precis har gjort är att du satt värde på dig själv, något allt för få vågar göra. En styrka jag ser upp till ska du veta <3"


- Tack för de speciella och underbara orden Elin K, du förstår och inser direkt vad det bästa är och det är så sant som du skriver ! Tack <3

Kommentarer
Postat av: Sara

nä man glömmer aldrig sin första kärlek.

2008-03-27 @ 11:37:08
URL: http://littlenova.blogg.se
Postat av: Elin ^

oppas att det fixar sig gumman,

2008-03-27 @ 12:01:32
URL: http://elinsofiaelisabeth.blogg.se
Postat av: natta

Man kan vara kära i varandra, fast personligheterna kanske inte klickar, och då fungear inte ett förhållande. Men kärleken gör en blind också....
Men har du känt såhär ett tag, att det inte funkar är ju det rätta beslutet att göra slut. Sen när man gjort slut blir man jätteledsen och tänker ofta bara på det positiva i förhållandet och velar om man ska tillbaka personen eller inte... men har man tänkt på beslutet en lång tid så är det ofta rätt.. Det går över efter ett tag....låt det gå en månad så har det mesta lagt sig.

2008-03-27 @ 12:01:59
URL: http://naatta.blogg.se
Postat av: THERESE

tråkigt :/ första kärleken är ju alltid speciellast, hoppas du mår bättre snart gumman :]

2008-03-27 @ 12:17:11
URL: http://teessann.blogg.se
Postat av: ella

ååå:/hoppas du mår bättre snart!ha en fin dag.

2008-03-27 @ 13:24:10
URL: http://ellisgirl.blogg.se
Postat av: mamma

Jag tycker att du har gjort ett bra beslut. När man bråkar och tjafsar hela tiden och det tar över det andra som förut har varit possitivt så har det gått för långt. Det är ju inte meningen att man ska må dåligt i ett förhållande. Stå på dej och tänk nu på dej själv att du ska må bra. Du har dina vänner som stöttar dej och man kan ha roligt tillsammans. Det som är bra med dej är att du inte har Glömt" bort dina kompisar utan du har umgåtts hela tiden med dom. Du är värd någon som är mån och bryr sig om dig, visar intresse att träffa både dej och dina vänner, nån som tar egna initiativ att vilja träffas

2008-03-27 @ 15:08:54
URL: http://AINARIEL.BLOGG.SE
Postat av: tilda

trist! :/ hoppas du mår bättre snart! kram (L)

2008-03-27 @ 16:36:23
URL: http://tildasfoton.blogg.se
Postat av: sofia

Du klarar det här gumman :) ! Jag vet hur det är, jag var tillsammans med min första kärlek i åtta månader och har haft det otroligt jobbigt sen det tog slut, skolan och familjen blev lidande av hur dåligt jag mådde men han kommer ALLTID finnas och vara en stor del av mitt hjärta. "Tiden läker alla sår"sägs det, i början trodde jag inte på det där skit-citatet men efter hand så blir det bättre. Han kommer alltid finnas i ditt hjärta men tänk på den goda tiden så blir det bra :)

2008-03-27 @ 17:30:37
Postat av: anna

Break ups is hard :(

2008-03-27 @ 18:13:20
Postat av: N I C O L E

jätte fint skrivet gumman :( tråkigt det där :( hoppas att det löser sig till det bästa

2008-03-27 @ 18:54:30
URL: http://kiwiz.blogg.se
Postat av: adina

oj 8 månader och det tar slut, måste kännas jobbigt gumman.. Finns om du vill snacka.

2008-03-27 @ 19:30:35
URL: http://mixtuze.blogg.se
Postat av: Malin

men åh, så tråkigt :(
hoppas ni reder ut det i slutändan!
bra att ni klarar av att vara vänner och sams iallafall. jag hatar mitt ex men det har ju sina orsaker :/

2008-03-27 @ 21:14:34
URL: http://xholman.blogg.se
Postat av: b

Blir nästan lite rädd när jag ser kommentaren från din mamma, varför skriver hon här? hoppas att det bara, är för att visa andra att hon bryr sig, för hoppas att ni har pratat om detta på riktigt, och inte bara hennes kommentar här..

2008-03-28 @ 23:57:19
Postat av: T`

b: herregud, verkligen inte, jag har världens kontakt med mamma och vi snackar om precis allt s¨å nej verkligen inte !! hon är världens bästa och peppar mig på många olika sätt, det glädjer mig bara att hon skriver ner gullig på bloggen också.

2008-03-29 @ 01:21:40
URL: http://AINARIEL.BLOGG.SE
Postat av: b

OKej!
Det jag ville höra:D

2008-03-29 @ 14:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Affiliator.com Alltomlinser.se Erbjudanden24.se
Trackback
RSS 2.0