Spik - panik.. fyndigt!

OJJ! Nu har jag varit dålig på att uppdatera.. som att vorre min blogg typ! (a)
Tess har fått berätta det mesta om våra äventyr. Halmstad var helmys med marinmässa, strand, ullared osv.

Igår besökta jag och Tess Norrköpings svar på Augustifetivalen i Nyköping. Det va rent utav sagt tråkigt! Mysigt med Tess såklart. Men man saknade alla stånd & bodar, själva marknaden lixom. Så fick jag höra idag att det va inatt dom packa upp allt sånt och ska hålla öppet lördag & söndag. Typiskt! Plus att dom har slagit upp flera scener. Så det är ju nu det är ös. Kommer att svenskt coverband imorron som heter KYSS.. och är ett coverband som sjunger just KISS låter såklart. Vorre kul att se med sweetheart. Men hon ska åka på helgbesök till sina syrror i Stockholm imorron. Det är Augustifest i Norrköping snart. Det dyker alltid upp något kul. Jag är ledig hela den veckan dessutom. Inte för att jag ska hänga på festivalen varje dag, men skönt att bara glida omkring.

Bättre sent än aldrig, vi har fått in "spikmattor" här på Eurostore, nån månad efter alla andra butiker bara men mnnjaaa.. Och jag prylkåt som jag är. Köpte med mig en hem på prov såklart. La mig på den i sängen imorse i bar överkropp, jag va rentutav naken kan jag erkänna. Och smärtan, det gjorde så ont. Vi pratar riktig Rambo-smärta. Tessan drog till jobbet och jag låg kvar, efter kanske 15 minuter när värken hade sjunkit in så somnade jag. Helt otroligt! Är mattan så bra att man blir så avslappnad så man faktiskt somnar. Jag trodde inte på det när jag vaknade, kollade på klockan. 35 minuter hade jag legat där. Satt mig vid datorn och ringde till älsk, med gråt i halsen. Det stramade så hårt, kändes som huden skulle spricka. Det va en speciell upplevelse, att något som gör så ont kan relatera till avslappning. Jag ska prova mer när jag kommer hem. Man ska ju kunna lägga hela kroppen på mattan. Somna med ansiktet på en såndär dödsfälla. Råkar rulla lite i sömnen. Vadå borde ha varningstext med "risk för att man kan bli blind av att få spikjäklarna i ögonen." Är man dum nog att somna med huvudet på får man nog skylla sig själv! 349 spänn tar vi för våra Spikmattor, jag har iaf inte sätt dom billigare på något annat ställe. Dom va t.o.m dyrare på Ullared.



Helgen består av enbart jobb, vi har två man på semester och en annan kollega åkte på ett epelepsi-anfall här i butiken i förrgår. Tur att jag inte va ensam med henne då. Jag fick göra den enkla biten, ringa 112. Men hon fick iaf åka hem samma kväll. Men hon blir borta ett tag, hon får rent utav inte komma tillbaka. Tänk om hon hade varit här själv, vad hade hänt då? Klart det är synd om henne, men det går inte att den sortens sjukfall här när vi jobbar i skift. Så det blir mycke arbete här nu tills resten av manskapet är på plats.


Älskling åker till Stockholm, kommer hem på Måndag, då är jag ledig förhoppningsvis! Hoppas på sol!

Hoppas alla bloggläsare får en bra helg & mycke sol på era bleka ansikten. Puss&kram från Sebastian.

Szia!

Kommentarer
Postat av: en sak

HIVEMIND

2009-08-08 @ 13:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Affiliator.com Alltomlinser.se Erbjudanden24.se
Trackback
RSS 2.0