Nu är jag här igen...

Vi åker åt syd och sen lite väst. Sydväst! Ner mot västkusten och Halmstad. Och här ska jag och Ainariel spendera vårann helg.
Vi ska bo på Quality Hotel of Halmstad med havsutsikt. Vi ska utforska Halmstads shopping och stadsliv. Just nu pågår en marin och båt-mässa där nere och det är högtryck har en trevlig receptionist berättat för mig.
Typiskt mig att vara ute i sista minut och leta hotell, mobilen har gått het idag. Men lyckades få ett bra rum till ett väldigt bra pris på ett av Halmstads storhotell. Man vill ju flasha till det lite för min böna. =D

Jag tror det kommer blir helmysigt, förutom att uppleva Halmstad så ska vi besöka Ullared, eller Gekås som det faktiskt heter. Tessan har aldrig varit där, så vi får hoppas att det finns något kul hon vill shoppa. Ullared och Halmstad är inte direkt grannstäder, Ullared ligger 40-50 min in i landet från Halmstad. Men valde att hitta ett hotell så man får tillgång till just strand och lite drag på stan. Jag tror jag har valt rätt, det är ju inte så att vi ska gå på Ullared 3 dagar i rad. Vi tar hela söndagen eller ett lördags röjj. Bara att välja vad vi känner för. Jag är faktiskt mest sugen på att bara gå på stan på kvällstid och se sig omkring. Gå ner på stranden om det blir något väder. Man kan ju gå på stranden barfota även om det regnar? Måste köpa paraply!

Jag tror nog att Therese blir nöjd iaf. Det blir vad man gör det till. Och hon brukar ju inte vara någon surbulle, bara ibland. Men då blir hon samtidigt så söt att jag inte kan låta bli att pussa på henne lite och då blir hon glad igen. Det får bli extra många pussar i helgen för att vara på den säkra sidan.

Det kommer uppdateringar ifrån hotellet...

Idag har jag skaffat mig en kontaktperson på min bank, så bil lånet ligger bara och väntar på att användas. Skönt det, nu gäller det bara att ta beslut. Jag ska ta mig några dagars betänketid till. Men jag vet nästan redan nu vad jag vill ha. Det är bara detdär sista lilla,lilla,lilla som är det avgörande.

I helgen ska jag köra mamma Monicas Toyota Avensis. Lite finare & mer comfort än min Skoda må jag nog säga. Och pappa Puttes GPS är lånad så man slipper felkörningar. Nu råkar jag vara en rackare på att läsa skyltar och orientera mig. Men varför använda hjärnan mer än vad man behöver?

Vad finns det mer att berätta? Stänger Eurostore här nu vid kl 19.00. Sen åker jag hem till mitt (och lite tessans) crib och packar en liten helgväska. Lite aftonkläder och badbyxor. Nu ska det inte vara fint väder i Halmstad, men man vet aldrig. Tessan tvingar mig att bada hur kallt det än är. Jag tycker inte om att bada, det är alltid kallt. Ville knappt bada när jag va på Cypern. Här hemma får jag bada med våtdräkt för att ens kunna doppa mig. Men utan går inte, då blir kylan överväldigande. Jag står och gråter på strandkanten med gåshud och ber om nåd. Men Tessan hård som en sten försöker tvinga i mig. Det är bara att lägga sig i fosterställning i sanden och göra hundögonen. Då brukar jag få slippa. Förlåt älskling! Jag är så frusen av mig, kan vi inte bojkotta bada & bara kramas i sängen? Det är vamt och skönt. (a)

Lite stolt över mig själv att jag har fått till ett inlägg till precis som jag har lovat alla er kära läsare. Det börjar bli ganska långt nu dessutom. Känner mig lite som en författare. Skriva en självbiografi kanske och ge ut en sida om dagen. Eller kanske inte, min fantasi räcker inte till för ett sådant projekt. Hoppas jag inte gav någon för stora förväntningar.

Nu ska jag gå igenom butiken så den ser okej ut och räkna lite kassor så det bara är att dra ner grinden och dra härifrån direkt barra. Måste ner på stan och banka pengar också. Men det går fort, jag längtar bara hem till min Tess, min mystjej. Hon är så speciell och så söt och, och, och jag hittar inte rätt ord. Med risk för att låta lite väl smörig. Helt underbar!!

Det va allt för mig idag, hoppas ni alla får en trevlig helg. Och be lite extra för mig & tessan om att det ska bli lite sol. Ligga på stranden vorre inte helt fel. Thanks!


Szia!

Kommentarer
Postat av: HANNA

sv: tack :)

åh härligt att höra! jorå det är bara bra med mig :)

2009-07-30 @ 22:58:24
URL: http://hannaforevarn.blogg.se/
Postat av: ANNIE

ursäkta sent svar men tacktack, det är johnossi och hoppas att du fortsätter att hänga på min blogg (:

2009-07-31 @ 00:44:32
URL: http://HTTP://ANNIEMELLSTROM.BLOGG.SE
Postat av: E

sv; Okej :) Vad söt du är :)

2009-07-31 @ 15:50:21
URL: http://ellennykvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Affiliator.com Alltomlinser.se Erbjudanden24.se
Trackback
RSS 2.0