krocken på Häradsvägen

Tänkte berätta lite om en händelse igår som var bland de värsta jag varit med om..
Jag och min syrra angelika skulle hämta jonathan, hennes son på dagis vid tre tiden. Det är rusningstrafik i stockholm och massor av bilar som är ute på vägarna. Dessutom ska alla söder ut och det var mer bilar än vanligt. Iallafall så åker vi på Häradsvägen förbi skolan i slutet av vägen om man säger. Där var det 30 km i timmen men det blev 50 ganska snart igen och vi gasar på. När vi kommer upp för backen så ser angelika en bil som beter sig konstigt. Han backade in från vägen - halvt på trottoarkanter till en infart och utan att kolla sig för så kör denna idiot bara rakt ut i vägen och ka svänga till vänster. Och där kommer vi i 50 Men eftersom angelika såg det här så kunde hon bromsa in och slänga sig på tutan direkt SOM TUR VAR !!! men hon fick inte stopp på bilden eftersoim att det hade regnat och vägunderlaget var blött så vi sladda in i den skåpbilen med 30 km i timmen.. Jävlar vilken chock vi båda var i. Sen när det började släppa blev jag asförbannad och skrek allt möjligt till idoten och det enda jag såg var ett livrätt ansikte som blängde på mig. Självklart var han också chockad.. Efter det började jag gråta hysteriskt. Jag var så jävla rädd och angelika var jätte rädd över att det hände mig något. Hon frågade mig hela tiden men båda vi var oskadda som tur var.. Efter ett tag så svängde vi in så de andra bilarna kunde köra förbi och så givk idioten ut .. Han var jätte orolig för mig , han visste att han gjorde fel och det underlättade saken verkligen.. Men men.. Våran bil klarade sig helt okej, och vi två var oskadda, också han men hans bildörr var helt intryckt.. Jag säger det, om vi hade kommit i 50 km i timmen så hade han nästan varit död, sån jävla smäll..

Nu inser man verkligen hur bilbältet hjälper. Om inte jag skulle haft bilbälte skulle jag antingen slagit i huvudet i panelen eller åka rakt ut i fönstret.. Med andra ord förstår jag vilken jävl tur vi ändå hade..
Allt gick bra, men jag har aldrig i hela mitt liv varit så rädd som jag var i den situationen...

Har u varit med i n krock`??

Nu ska jag fira midsommar, vi hörs sen med massa bilder !!!

Kommentarer
Postat av: Adina

nej gud va hemskt det låter, hoppas det är ok med dig tessan! =/ jag var med om en bussolycka i söderköping, då bussen åkte rakt in i en busskur och ner i ett dike, tur var väl de att ingen stod i den.. Sånt där är hemskt, tanken i mitt huvud var ''jag kommer dö'' inte ofta den tanken kommer upp faktiskt.. Men vilken tur att du är ok! kram adina

2009-06-19 @ 19:46:36
Postat av: Fresh Design

Behöver du ny design till din blogg? Ta gärna en minut till att titta in på våran blogg och se vad vi kan erbjuda! Vi designar även efter dina önskemål!

2009-06-19 @ 19:48:52
URL: http://freshdesign.blogg.se/
Postat av: s,

Usch! Vilken tur att ni hade tur i oturen!

Jag har varit med om en lätt krock med min farmor&farfar när jag var väldigt liten med en motorcykel, sedan så har jag även suttit i en bil som åkte av vägen för inte allt så länge sen, det var sjukt läskigt! Man bara sitter där och slirar och vet att man kommer åka i diket..usch!

2009-06-20 @ 12:03:15
URL: http://wernerson.blogg.se/
Postat av: Therese Marie

Adina, Ah herregud, sådant är vekrligen hemskt !!



Sofie, Det är verkligen hemskt, man sitter där och kan inte göra alls mycket och bara väntar på att smällen ska ske. Urs alltså !!

2009-06-23 @ 22:10:10
URL: http://ainariel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Affiliator.com Alltomlinser.se Erbjudanden24.se
Trackback
RSS 2.0