Kosten är relevant !

Nu är jag inne på mitt femte mål idag. Jag älskar att stoppa i mig fullkornspasta och ta en hel del frukter om dagarna. Jag älskar verkligen mat med andra ord och det är ett måste för alla, och speciellt för dig som tränar.

Jag har ett väldigt snabbt matspjälkningssystem som bryter ner det mesta på kort tid så jag behöver äta minst fem mål om dagen. Innan slarvade jag jätte mycket med maten och jag blev tillslut som en pinne och det var fruktansvärt påfrestande för man fick blickar och kommentarer som tröck ner mitt självförtroende..

Men som sagt, fem mål (eller sex) om dagen och det brukar se ut såhär:
FRUKOST
MELLANMÅL
LUNCH
MELLANMÅL
MIDDAG
(MELLANMÅL/KVÄLLSMAT)

Ni som bara äter tre mål om dagen tycker säkert att det är ganska jobbigt med tanken att äta så mycket. Men det jag talar om är inga större mål om dagen. Man bör äta fler mål om dagen fast i mindre satser och det gör att man får en balans i kroppen bland annat..

Som ni kanske vet finns det ju två energilager i kroppen, kroppsfettet och glykogenet. Glykogenet är innesluten av vissa gränser medans kroppsfettet är obegränsad och fylls på ganska snabbt beroende på hur du äter. Om du äter mycket med färre mål om dagen är det större chans o bli fet än att äta mer mål . Det är bara ett tips, börja äta mer mål om dagen men i mindre mängd..

Hur lägger du upp dina måltider under en dag ?
tränar du mycket?

Ät rätt och få balans i kroppen,du får mycket i paketet: ökad muskeluppbyggnad, snabbare fettförbränning och bättre koncentrationsförmåga!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Affiliator.com Alltomlinser.se Erbjudanden24.se
Trackback
RSS 2.0